8 papers

著者 タイトル 雑誌名 ページ URL
2025 Shimojo, S., Hayashi, Y. Age-Related Differences in Explanatory Activities during Collaborative Learning with Concept Maps: Experimental Investigation Using Epistemic Network Analysis International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning accepted
2025 Hayashi, Y., Shimojo, S., Kawamura, T. Scripted interventions versus reciprocal teaching in collaborative learning: A comparison of pedagogical and teachable agents using a cognitive architecture Learning and Instruction 96 102057 https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2024.102057
2024 下條志厳・林勇吾 ICAP理論に基づいた協同学習支援のためのプロンプト提示手法に関する実験的検討 認知科学 31 4 537-551 https://doi.org/10.11225/cs.2024.022
2024 Nishida, Y., Shimojo, S., Hayashi, Y. Conversational agent dynamics with minority opinion and cognitive conflict in small-group decision-making Japanese Psychological Research in press https://doi.org/10.1111/jpr.12552
2024 Ohmoto, Y., Shimojo, S., Morita, J., Hayashi, Y. Estimation of ICAP States Based on Interaction Data During Collaborative Learning Journal of Educational Data Mining 16 2 149-176 https://doi.org/10.5281/zenodo.14283893
2024 下條志厳・大本義正・森田純哉・林勇吾 外化された自己-他者の知識の差異への気づきの促進:協調的な説明活動の支援に関する実験的検討 電子情報通信学会論文誌D J107-D 1 1-11 https://doi.org/10.14923/transinfj.2022JDP7048
2021 下條志厳・林勇吾 協同学習におけるコンセプトマップを用いた説明活動のファシリテーション 協調的プロセスと論争的プロセスに着目した検討 認知科学 28 4 499-521 https://doi.org/10.11225/cs.2021.004
2021 林勇吾・下條志厳 ロボットを用いた創造的認知の支援に向けたファシリテーション方法に関する実験的検討 知能と情報 33 4 768-776 https://doi.org/10.3156/jsoft.33.4_768