7 papers
年 | 著者 | タイトル | 雑誌名 | 巻 | 号 | ページ | URL |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2025 | Hayashi, Y., Shimojo, S., Kawamura, T. | Scripted interventions versus reciprocal teaching in collaborative learning: A comparison of pedagogical and teachable agents using a cognitive architecture | Learning and Instruction | 96 | 102057 | https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2024.102057 | |
2024 | 下條志厳・林勇吾 | ICAP理論に基づいた協同学習支援のためのプロンプト提示手法に関する実験的検討 | 認知科学 | 31 | 4 | 537-551 | https://doi.org/10.11225/cs.2024.022 |
2024 | Nishida, Y., Shimojo, S., Hayashi, Y. | Conversational agent dynamics with minority opinion and cognitive conflict in small-group decision-making | Japanese Psychological Research | in press | https://doi.org/10.1111/jpr.12552 | ||
2024 | Ohmoto, Y., Shimojo, S., Morita, J., Hayashi, Y. | Estimation of ICAP States Based on Interaction Data During Collaborative Learning | Journal of Educational Data Mining | 16 | 2 | 149-176 | https://doi.org/10.5281/zenodo.14283893 |
2024 | 下條志厳・大本義正・森田純哉・林勇吾 | 外化された自己-他者の知識の差異への気づきの促進:協調的な説明活動の支援に関する実験的検討 | 電子情報通信学会論文誌D | J107-D | 1 | 1-11 | https://doi.org/10.14923/transinfj.2022JDP7048 |
2021 | 下條志厳・林勇吾 | 協同学習におけるコンセプトマップを用いた説明活動のファシリテーション 協調的プロセスと論争的プロセスに着目した検討 | 認知科学 | 28 | 4 | 499-521 | https://doi.org/10.11225/cs.2021.004 |
2021 | 林勇吾・下條志厳 | ロボットを用いた創造的認知の支援に向けたファシリテーション方法に関する実験的検討 | 知能と情報 | 33 | 4 | 768-776 | https://doi.org/10.3156/jsoft.33.4_768 |