7 papers

著者タイトル雑誌名ページURL
2025Hayashi, Y., Shimojo, S., Kawamura, T.Scripted interventions versus reciprocal teaching in collaborative learning: A comparison of pedagogical and teachable agents using a cognitive architectureLearning and Instruction96102057https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2024.102057
2024下條志厳・林勇吾ICAP理論に基づいた協同学習支援のためのプロンプト提示手法に関する実験的検討認知科学314537-551https://doi.org/10.11225/cs.2024.022
2024Nishida, Y., Shimojo, S., Hayashi, Y.Conversational agent dynamics with minority opinion and cognitive conflict in small-group decision-makingJapanese Psychological Researchin presshttps://doi.org/10.1111/jpr.12552
2024Ohmoto, Y., Shimojo, S., Morita, J., Hayashi, Y.Estimation of ICAP States Based on Interaction Data During Collaborative LearningJournal of Educational Data Mining162149-176https://doi.org/10.5281/zenodo.14283893
2024下條志厳・大本義正・森田純哉・林勇吾外化された自己-他者の知識の差異への気づきの促進:協調的な説明活動の支援に関する実験的検討電子情報通信学会論文誌DJ107-D11-11https://doi.org/10.14923/transinfj.2022JDP7048
2021下條志厳・林勇吾協同学習におけるコンセプトマップを用いた説明活動のファシリテーション 協調的プロセスと論争的プロセスに着目した検討認知科学284499-521https://doi.org/10.11225/cs.2021.004
2021林勇吾・下條志厳ロボットを用いた創造的認知の支援に向けたファシリテーション方法に関する実験的検討知能と情報334768-776https://doi.org/10.3156/jsoft.33.4_768